maandag 9 juni 2014

Ice cream!



Tijdens die warme zomerdagen is verfrissing meer dan welkom! Maar je mag toch geen ijs eten tijdens het FODMAP dieet? Fout! Hier een ideetje om zelf aan de slag te gaan om leuke waterijsjes te maken! En mooi meegenomen is dat het veel beter voor je lijn is dan gewoon ijs! ;-) Bovendien kan je kiezen welk fruit je gebruikt om zo mooie, kleurrijke creaties te maken!

Ingrediƫnten voor 3/4 ijsjes:

- 100g meloen (heb uiteindelijk deze gebruikt ipv de blauwe bessen) 
- 100g aardbeien
- 100g ananas 
- plastieken bekertjes
- houten stokjes 

Mix elk fruit apart tot je een homogeen geheel bekomt. Voeg hier een beetje water aan toe als de pap te dik is. Breng het eerste fruitmengsel in het bekertje en zet een half uur tot uurtje in de diepvries. Breng vervolgens de volgende fruitmix op de vorige laag en laat weer een half uur tot een uurtje in de diepvries staan. Herhaal zo bij elke fruitsoort dat je gebruikt. Dit neemt natuurlijk wat tijd in beslag, maar anders lopen de lagen in elkaar over! Je kan ze ook telkens iets minder lang in de diepvries zetten waardoor je een iets meer gemengd effect bekomt, wat ook zijn charmes heeft! ;-) 
Je kan hier dus spelen met verschillende soorten fruit om verschillende kleurcombinaties te bekomen! Zo kan je bijvoorbeeld je ijsjes WK pimpen! 

Tip: gebruik geen blauwe bessen, deze geven een vieze bruine kleur! 

Smakelijk en post gerust jou creatie in een reactie! 

---------------------------------------------------------------------------------------------

During those hot summer days some refreshment is more than welcome! But I can't eat ice cream?  That's not true! Here's an idea to make your own fun and colorful popsicles. And it's a lot healthier than normal ice cream! ;-) You can also choose which fruit you use in order to make beautiful, colorful creations.

Ingredients for 3 or 4 ice creams:

- 100g orange melon (I've finally use this instead of the blueberries)
- 100g strawberries
- 100g pineapple
- Plastic cups
- Wooden sticks

Mix each fruit separately until you get a smooth texture. Add a bit of water when the porridge is too thick. Apply the first fruit mixture into the cup and put half an hour to an hour in the freezer. Then apply the following fruit mix on the previous layer and put it again half an hour to an hour in the freezer. Repeat with any kind of fruit you use. Of course it takes some time, but otherwise the layers mix into each other. So you can play with different kinds of fruits to create different color combinations! 

Tip: Do not use blueberries, these give a dirty brown color!

Enjoy and post you creation in a comment if you like so!