maandag 7 juli 2014

Summer breakfast


Eens zin in iets anders dan een droge boterham met wat beleg? Er zijn genoeg mogelijkheden om je ontbijt iets minder saai te maken! Heb onlangs -eindelijk- lactosevrije yoghurt gevonden en ben daar dus mee aan de slag gegaan. De yoghurt op zich is iets wat bitter, dus het is aan te raden deze te combineren met zoetigheden zoals fruit om een lekker eindresultaat te krijgen. Leuk is om bijvoorbeeld in laagjes te werken en met verschillende structuren. Zo kan je bijvoorbeeld muesli toevoegen om een knapperig resultaat te bekomen. 

Aan te raden is om ook met lijnzaad te werken, de beste vriend van mensen met darmklachten zeker als het aankomt op constipatie. Lijnzaad zorgt ervoor dat de darmperistaltiek een verhoogde activiteit kent en waardoor het transport van de darminhoud vlotter verloopt. Bovendien vermindert het de kans op darmkanker en is het goed voor bloed-en hartvaten. 2-3 lepels toevoegen aan je yoghurt is al voldoende.

Om nog wat extra smaak en textuur toe te voegen, kan je ook gebruik maken van noten en zaden. Zo is amandel bijvoorbeeld erg lekker in combinatie met aardbeien. 

En zo heb je een mooi ogend, lekker en gezond ontbijt! 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Are you tired of your normal breakfast? There are plenty of ingredients to make your breakfast a little less boring. I -finally- found some lactose-free yogurt and now I'm experimente with it. The yogurt itself is a little bitter, so it is advisable to combine it with sweet ingredients such as fruit. It's also nice to to work in layers and with different structures. So you can add some muesli to obtain a crunchy result.

It is advisable to work with flax seed, people with intestinal problems best friend, especially when it comes to constipation. Flax seed improves the intestinal peristalsis, what results in an increased activity of the intestinal transport. In addition, it reduces the risk of colon cancer and it is good for the heart and blood vessels. Adding 2-3 tablespoons into your yogurt is enough.

For some extra flavor and to add some texture, you can also use nuts and seeds. For example, almond is delicious combined with strawberries.

And so you have a nice looking, tasty and healthy breakfast!