Me Me Me Me Me Me

dinsdag 3 juni 2014

Boodschappenlijstje

Bij mijn eerste glans op het dieet kon ik mij het herbivore leven al voorstellen, enkel maar groenten en fruit... Gelukkig bleek dit helemaal het geval niet! Er zijn namelijk verschillende producten op de markt die als evenwaardige vervanger kunnen dienen voor bepaalde producten. Hier enkele producten waarvoor ik al erg dankbaar ben geweest tijdens dit dieet!


Omdat tarwe niet toegelaten is, zou je brood al meteen van je menu schrappen, maar dit is alles behalve waar! Er bestaat namelijk brood dat gemaakt is van spelt en deze vorm van koolhydraten is wel toegelaten. Ze bestaan zelfs in de vorm van pistolets. Bovendien vind ik het lekkerder dan de gewone broodsoorten! Het enige nadeel is dat het iets duurder is dan gewoon brood.

Een volgende struikelblok is de lactose. Het kan zijn dat je op zich niet zoveel melk drinkt, maar er zit lactose in veel meer producten dan je zou denken! Denk maar aan bijvoorbeeld sauzen, yoghurt, pannenkoeken,... Ook hier zijn natuurlijk weer vervangende producten voor, maar het merk bij uitstek vind ik toch 'Valio'. Deze bevat geen lactose en is bovendien nog zoeter dan echte melk wat hem in mijn ogen lekkerder maakt. Deze kan perfect gebruikt worden in sauzen, ik heb er al currysaus van gemaakt en die was heerlijk! Ook bij pannenkoeken komt hij lekker uit door de zoete smaak!


Nu hoor ik je al denken, pannenkoeken..., maar daar heb je toch bloem voor nodig? Gelukkig bestaat er ook glutenvrije bloem die je kan gebruiken voor al je bereidingen. Ikzelf gebruik het merk "Mehl Farine". Ik heb deze al gebruikt voor sauzen en gebak en is een prima vervanger. Al moet wel opgemerkt worden dat deze bloem sneller indikt en je er dus minder van moet gebruiken. Mijn eerste saus werd nogal snel brokkelig als ik deze even liet staan.


--------------------------------------------------------------------------------------------

When I first looked at the diet I was like, yeah, I'm going to live like a rabbit... Nothing but fruits and vegetables.. Fortunately not! There are various products on the market that can be used to replace certain products like milk and flour. 

Since wheat is not allowed, you might think you can't eat bread anymore, but that's not true! There's special bread made of spelt and that form of carbohydrates is permitted. They even exist in the form of sandwiches. Moreover, I think it's even better than the usual bread! The only downside is that it's slightly more expensive than ordinary bread. 

The next thing is lactose. And that's in more products than you might think! For example sauces, yoghurt, pancakes,... Fortunately there's something like lactose-free milk! A brand I really recommend is "Valio", it's even sweeter than normal milk and you can use it for anything! It's perfectly to make sauces with, I've already made curry sauce from it and it was delicious! I also used it for pancakes and they are even sweeter now! 

But, when you make pancakes, you need flour, don't you? Yes, but there's gluten-free flour which you can use for all your cooking. I use flour from the brand "Mehl Farine". I've already used it for sauces and cakes. There's only one thing, it thickens faster and therefore you need to use less.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten