woensdag 4 juni 2014

Sporten

Niet enkel een goed dieet draagt bij tot een optimaal resultaat, ook sporten blijft prioriteit. Uit onderzoek is gebleken dat de mensen van tegenwoordig véél te weinig aan sport doen. Een half uurtje per dag met een iets hogere intensiteit sporten, is al een zeer mooi begin. Bovendien is beweging bij PDS patiënten belangrijk voor de darmbeweging en de spijsvertering. In geval van voldoende activiteit kan zelfs constipatie vermeden worden.

Natuurlijk is het wel zo dat PDS-patiënten vaak te kampen hebben met vermoeidheid. Hiervoor kan Yoga of Pilates een ideale oplossing zijn. Deze sporten zijn intensiever dan ze lijken en zijn bovendien ook nog een rustgevend waardoor de stressfactor ook weer verlaagd.

Een site die ik erg hard aanbeveel is de volgende: http://www.blogilates.com/pilates-bootcamp-for-livestrong/
Deze vrouw heeft verschillende video's waarin ze oefeningen op alle gebieden uitlegt. Ze is heel enthousiast en weet je echt aan te sporen. Het handige is dat je dit allemaal thuis kan doen en dus het huis niet uitmoet! Dit kan ideaal zijn voor personen die bang hebben om tijdens het sporten naar het toilet te hoeven gaan. Zij heeft mij ook al enorm geholpen om een plattere buik te krijgen! Maar haar work-outs zeker niet onderschatten, sommige zijn echt pittig!


Soms is het natuurlijk moeilijk om jezelf aan te sporen om te gaan sporten. Probeer eens samen met een vriend/vriendin te gaan en vaste dagen af te spreken, zo geef je minder snel op en kan je elkaar steunen. Het is trouwens bewezen, sporten helpt tegen de stress. Tijdens het sporten komt er een hormoon vrij dat je gelukkiger maakt en dit is natuurlijk positief voor PDS patiënten aangezien zij gevoelig zijn voor stress. Een goede tip is ook om bijvoorbeeld nieuwe sportkleding te kopen, deze geven je nog een extra de moed aangezien je deze wil showen!


Deze schatjes heb ik me onlangs aangeschaft! ;-)
These cuties are mine now ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Not only a good diet contributes to optimal results, also sport is a priority. Research has shown that people who are not sporting enough have more health issues. Half an hour each day is already a very good start. It must not be very intensive, cycling or just going for a walk is also fine! In addition, sport is good for IBS patients because it optimizes the bowel movement and digestion. In case that you move enough even constipation can be avoided. 

It's important to say that IBS patients often suffer from fatigue. Yoga or Pilates can be an ideal solution. These sport are more intense than you think and furthermore are they good to reduce stress. And stress is an important trigger by IBS. 

A site I recommend is the following: http://www.blogilates.com/pilates-bootcamp-for-livestrong/ This woman has several videos in which she explains all kind of exercises. She's very enthusiastic! Really positive is that you can do all the exercises at home! This is ideal for people who have fear to go to the toilet in public. She really helped me to get stronger abs and a flatter stomach! And don't be wrong, some of her work-outs are really tuff! 

Sometimes it's difficult to encourage yourself to work out. Try to sport with a friend or partner, pick some days you can go together and support each other. It's also proven that exercise helps to relieve stress. During exercising you release a hormone that makes you happier and this is obviously positive for IBS patients. Another good tip is to buy a new sport outfit and show it! 

Good luck!