woensdag 4 juni 2014

Ochtendstond heeft goud in de mond




Nu even de belangrijkste maaltijd van de dag aanhalen, het ontbijt! Ben je het brood wat beu en wil graag eens wat afwisseling? Dan is havermout de oplossing! Je zal misschien denken, hmm, havermout... Saai en papperig... Maar niets is minder waar, hier enkele tips om je havermout toch aantrekkelijk te maken! 

Fruit toevoegen is echt een must. Het maakt je maaltijd niet alleen zoeter en lekkerder, maar het ziet er ook veel smakelijker uit! Ideaal zijn rode vruchten zoals frambozen, bessen en aardbeien, maar ook bananen kunnen hiervoor dienen. Vind je frambozen iets te duur? Dan kan je deze ook diepvries kopen! Deze zijn goedkoper en zelfs beter, aangezien door middel van het vriesproces de vitaminen beter bewaard blijven.

Ook lekker is om wat noten toe te voegen. Dit kunnen zowel walnoten al amandelen zijn. Zij geven een lekkerdere structuur aan je eten! Want je proeft niet enkel met je tong, maar met al je zintuigen! 

Belangrijk is wel op te merken dat je bij het FODMAP dieet geen appel  of gedroogd fruit zoals rozijnen toevoegt aangezien deze uit den boze zijn! 

Smakelijk! 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Now the most important meal of the day, breakfast! Are you a little tired of bread and would like something else? The I recommend you oatmeal! You might think, hmm, oatmeal... boring and mushy... But that's not true! Here some tips to keep your oatmeal attractive.

Adding fruit really is a must. It makes your meal sweeter and tastier AND it also looks much more appetizing! Ideal are red fruits such as raspberries, blackberries and strawberries. But also bananas are good. If you think that raspberries are a little bit expensive you can always use the frozen ones. They are cheaper and even better because the vitamins are better preserved because of the freezing proces.

It's also nice to add some nuts like walnuts or almonds. They provide a richer texture to your food! Remember, you not only taste with your tongue, but with all your senses!

However, it is important to notice that apples and dried fruit such as raisins are forbidden in the FODMAP diet!

Enjoy!