Me Me Me Me Me Me

donderdag 5 februari 2015

Kabeljauw schotel in de oven


Ben jij een echte liefhebber van vis? En wil je deze eens op een minder traditionele manier klaar maken? Dan is dit een leuke variant op de klassiekere recepten. Omdat je bij het FODMAP dieet niet teveel boontjes mag eten, is het ideaal om deze te combineren met andere groenten. Het is natuurlijk nog steeds belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen inneemt. 


Zoals jullie misschien nog weten is het groene gedeelte van pijp-ajuin gewoon veilig om te eten. Daarom maak ik er ook zo graag gebruik van aangezien deze de smaak wat minder "flauw" maakt. 
Sauzen zijn heel moeilijk binnen dit dieet. Toch doe ik er alles aan om manier te vinden waarop ik deze toch kan maken. Hier maak ik gebruik van gepelde tomaten. Als je deze voldoende kruidt, krijg je al een veel lekkerdere smaak dan je denkt.


Omdat de maaltijd natuurlijk ook een portie koolhydraten moet bevatten, heb ik gezorgd voor een laagje met aardappelen. Deze heb ik vervolgens gekruid voor extra smaak. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om puree te gebruiken. Let er wel op dat je de puree zelf maakt en dit zonder melk of met lactosevrije melk. De voorgemaakte puree uit de winkel bevat heel wat voedingsstoffen die niet FODMAP-vriendelijk zijn.


Ik heb bij deze gekozen voor kabeljauw. Dit is een magere, witte vis. Dit maakt het gerecht niet enkel gezond, maar het wordt ook erg goed verdragen door de darmen. Best ook de vis nog eens kruiden met peper en zout zodat deze extra goed smaakt.


Het resultaat is een lekkere en zeer gezonde maaltijd! Smakelijk!



Tip: Je kan de boontjes op voorhand ook al eens koken dan zijn ze gaarder.

Smakelijk!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Do you like fish? And you want to make it in a less traditional way? This is a nice variation on the classic recipes. Because you can't eat too many beans may in FODMAP diet, it is ideal to combine it with other vegetables. It is of course still important that you take enough nutrients.

As you perhaps know, the green section of pipe onion just safe to eat. That is why I use it so much because it gives an extra flavor.
Sauces are very difficult in this diet. But I do everything to find a way how I can make it anyway. Here I use peeled tomatoes. If you use enough herbs, you can get it a lot tastier than you think.

Because the meal course should include a portion of carbohydrates, I created a layer of potatoes. I seasoned it for extra flavor. It is also possible to use mashed potatoes. Please make sure that you make the mashed potatoes yourself without milk or with lactose-free milk. The puree from the store contains many nutrients that are not FODMAP-friendly.

I have chosen for cod. This is a low in fat, white fish. This not only makes the dish healthy, but it is also very well tolerated by the intestines. It's recommended to season the fish with salt and pepper so that it tastes extra good.

The result is a very tasty and healthy meal! Enjoy!


1 opmerking:

  1. Sardientjes in blik zijn er in alle soorten en maten. Bij Vislokaal verkopen we de ietwat hoogwaardigere sardientjes in blik. Super gezond en rammetje vol omega-3 vetzuren. Ontdek sardientjes in olijfolie, pittige sardientjes, gerookte sardientjes, you name it Vislokaal heeft het.

    BeantwoordenVerwijderen