Me Me Me Me Me Me

dinsdag 17 juni 2014

Chicken with rice and curry sauce



Dacht je dat je geen saus meer zou kunnen eten in het FODMAP dieet? Gelukkig wel! Gewone bloem kan je namelijk vervangen door speltbloem en de melk door lactosevrije melk. Hierbij een receptje om currysaus te maken op een FODMAP vriendelijk manier.


Ingrediƫnten:

Deze saus is bovendien gezonder dan de saus in pakjes, aangezien hier veel minder zout in zit! Een lagere zoutinname verlaagt de kans op een hoge bloeddruk, wat de kans op hart-en vaatziekten ook doet dalen. Het verlaagt bovendien de kans op osteoporose en maagkanker. Dus zeker de moeite om je saus even zelf te maken!

Smakelijk!


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Did you think you couldn't eat curry sauce any more? Wrong! You can use speltflour instead of normal flour and replace cow milk by lactosefree milk. This is a recipe to make a curry sauce in a FODMAP friendly way.



This sauce is healthier than the sauce in packets, because there's less salt in it! A lower salt intake reduces the risk of high blood pressure, which lowers the risk of heart diseases. It also reduces the risk of osteoporosis and stomach cancer. So it's recommended to make your own sauce.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten